Kvällsfunderingar om livet

Vi omgivs av relationer på olika sätt hela vårt liv. Vi har olika ryggsäckar med oss får dessa oss att göra olika val? Kanske är det så. Vi kan skylla på olika saker som gör vårt liv svårt för visst är det så att saker påverkar oss. Men ansvaret ligger hos oss själva. Jag växte upp med en pappa som var alkoholist och knarkare. Han var min förebild långt innan dess vilket gjorde det svårt att förstå hur han valde det framför mig. Ja jag såg det så som 10 åring. Att ständigt vara rädd för den som ska skydda en ja det är en känsla jag inte önskar någon. Att leva i närheten av en sådan person har satt sina spår än i vuxen ålder märker jag av det. Skulle kunna skriva en bok om detta men det är ett annat inlägg. Det jag ville komma fram till är att jag kunde välja att det är pappas fel att jag inte lyckas osv. Men jag valde dels bort honom för att rädda mig själv. Ja det får man lov att göra! Men även att jag vill något annat. Jag vill förändra och ta med mig styrkan jag fick på vägen.  

Det händer saker hela livet privat och jobb stort som smått. Nu kom den tjurkärringen igen hon ska få se hur kul det är…. eller le lite extra, jag lovar det smittar. 

Alla andra gnäller, klagar …. är du en av dem? … testa välj att låta bli. Om inget annat så mår du bättre själv. 

Strid för det du vill förändra men gnäll inte där det inte gör någon nytta, påverka kom med konkreta förslag..

Folk kan bete sig idiotiskt men du kan välja hur mycket det ska få påverka dig glöm inte det.

Det är inte lätt men övar man så blir det lättare och lättare
Godnatt 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

